Frakt & leverans

...vem orkar bära en Elefant? Oroa dig inte, vi hjälper dig. Vi erbjuder säkra leveranser inom hela Sverige.
Psst! Alla våra frakter är dessutom 100% klimatkompenserade!

Leverans innan jul för beställningsprodukter

Trycket är hårt innan jul - vårt tips är därför att lägga din order så tidigt som möjligt! Nedan följer vår prognos för leverans till vårt lager, baserat på förra året.

Sannolikhet för leverans till vårt lager i Jordbro (Stockholm) innan jul:

Björnen, Grizzlyn
Beställning innan 20 okt: 99% sannolikhet
Beställning 21-27 okt: 90% sannolikhet
Beställning efter 27 okt: Leverans från ca mitten av januari

Katten, Valrossen, Vargen, Ekorren, Gasellen, Pandan, Koalan
Beställning innan 20 okt: 99% sannolikhet
Beställning 21-26 okt: 90% sannolikhet
Beställning 27-31 okt: 50% sannolikhet
Beställning efter 31 okt: Leverans från ca mitten av januari

Övriga soffor/fåtöljer/sänggavlar (Ex. Valen, Mammuten, Elefanten, osv)
Beställning innan 20 okt: 99% sannolikhet
Beställning 21-31 okt: 90% sannolikhet
Beställning 1-3 nov: 50% sannolikhet
Beställning efter 3 nov: Leverans från ca mitten av januari

Observera att leverans till vårt lager innan jul inte garanterar leverans ut till kund innan jul! Detta på grund av att leveransmöjligheterna är beroende av kunds leveransort. Vårt lager ligger i Stockholm, vilket gör att leveranser med vår fraktfirma Future Mobility inom Stockholmsområdet kommer att gå snabbare, medan leveranser med mindre, lokala åkerier långt ut i landet kan dröja. Vi kommer däremot göra vårt allra bästa för att skynda på alla leveranser och planera för att leverera så mycket som möjligt under v50/v51. Vänligen notera att alla åkerier inte levererar mellan 22/12-1/1.

Tips för snabbare leverans! Lägg en beställning på våra Pre-made produkter (förutsatt att de finns i lager) eller någon av våra Leveransklara produkter och hämta själv ut beställningen på vårt lager i Jordbro, Stockholm.


Future Mobility

  • Område - Inom tull, Lidingö, Globen, Hägersten, Bromma, Solna, Danderyd, Nacka, Farsta, Skärholmen/Huddinge, Drottningholm, Spånga/Jakobsberg, Kista/Sollentuna, Kungsängen, Bro, Märsta/Arlanda, Täby, Värmdö, Ingarö, Årsta Havsbad/Dalarö, Ösmo/Nynäshamn, Sorunda, Ågesta, Lissma/Eklundshov, Norsborg/Tullinge/Rönninge, Ekerö C, Håbo-Tibble/Råby, Sigtuna, Färingsö, Kalhäll, Upplands väsby/Rosersberg, Vallentuna, Åkersberga, Vaxholm, Brottby, Tyresö, Västerhaninge/Jordbro/Tungelsta, Grödinge, Södertälje. Se avgränsningskartan här!
  • Pris - Priset baseras på din leveransort och storleken på din beställning. Priset för just din frakt ser du därför när du lägger produkten i Varukorgen.
  • Tidsslottar -  Måndag - Fredag: (10-14, 11-15, 12-16, 14-18, 15-19, 16-20) (OBS! För ett fåtal orter gäller särskilda tidsslottar)
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 3-5 arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • OBSERVERA! Tidsbegränsad lagerhållning. Kund får en sms-avisering från Future Mobility med bokningsbara tider för hemleverans av order eller tider för att hämta själv, via Boka Direkt. Kund behöver välja ett av dessa tillgängliga datum 10 arbetsdagar fram i tiden, för att lagerhållningen ska vara kostnadsfri. Om en leveransbokning inte bokas inom denna tidsram tillkommer det en kostnad från Future Mobility som är baserad på volymen för ordern samt tids-längden av lagerhållningen.
  • Leverans - Leveransen sker med inbärning in i fastigheten av 2 man.
    Leverans med inbärning förutsätter att lastbilen kan ta sig fram till fastigheten. Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet.
    Viktig information angående inbärning
    Future Mobility har rätt att neka inbärning om den inte kan ske säkert utan risk, på grund av att kunds golv inte är skyddat, eller att lossningsplatsen är svårtillgänglig. Godset ställs då av innanför ytterdörren. Det är därmed kunds ansvar att förbereda ytan där möbeln önskas placeras, dvs. se till att det är "fri väg" dit genom att flytta eventuella möbler/tavlor/lampor som är i vägen, samt skydda sitt golv med golvskyddspapper/täckpapp. Chauffören kommer gå in med skor. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Bedömer Future Mobility att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan kund skriva på ett friskrivnings-avtal för att på egen risk låta Future Mobility genomföra inbärningen. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt bär kund själv in möbeln. Det är kunds ansvar att måtta för att säkerställa att möbel/kolli går in i trapphus/ingång/dörr. De flesta möbler går att skruva isär till mindre delar men detta gör kund själv i lugn och ro. Om Future Mobility behöver ta tillbaks en soffa på grund av storleken betalar kund fortfarande för frakten.
  • Avisering - Du får ett sms av Future Mobility med en länk där du bokar leveransdag och tidsslott via Boka Direkt. Avisering sker alltid 30 minuter innan leverans.
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan ej är tillgänglig/nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning".
  • Tilläggstjänst montering - Vi erbjuder montering ink. kassering av emballage. Med montering menas vanlig montering av möbel. Ej upphängning av ex. sänggavel/tavla på väggen eller bygga om en möbel. Vissa möbler innefattas inte av montering, detta står i så fall på produktsidan.
  • Tilläggstjänst bortforsling - Vi erbjuder bortforsling. Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel.

Future Mobility - Mälardalen

  • Område - Roslagskulla/Östanå, Rimbo, Nykvarn/Järna/Mariefred, Gnesta, Järna, Trosa, Munsö, Knivsta, Strängnäs, Eskilstuna, Enköping, Uppsala, Norrtälje, Kapellskär, Västerås, Nyköping. Se avgränsningskartan här!
  • Pris - Priset baseras på din leveransort och storleken på din beställning. Priset för just din frakt ser du därför när du lägger produkten i Varukorgen.
  • Tidsslottar - Tisdag/Torsdag: (14-18, 15-19,16-20).
  • Leveranstid - Leverans är möjlig på nästkommande/valfri tisdag eller torsdag (förutsatt att din produkt finns i lager, samt att det finns plats i lastbilen)
  • OBSERVERA! Tidsbegränsad lagerhållning. Kund får en sms-avisering från Future Mobility med bokningsbara tider för hemleverans av order eller tider för att hämta själv, via Boka Direkt. Kund behöver välja ett av dessa tillgängliga datum 10 arbetsdagar fram i tiden, för att lagerhållningen ska vara kostnadsfri. Om en leveransbokning inte bokas inom denna tidsram tillkommer det en kostnad från Future Mobility som är baserad på volymen för ordern samt tids-längden av lagerhållningen.
  • Leverans - Leveransen sker med inbärning in i fastigheten av 2 man.
    Leverans med inbärning förutsätter att lastbilen kan ta sig fram till fastigheten. Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet.
    Viktig information angående inbärning
    Future Mobility har rätt att neka inbärning om den inte kan ske säkert utan risk, på grund av att kunds golv inte är skyddat, eller att lossningsplatsen är svårtillgänglig. Godset ställs då av innanför ytterdörren. Det är därmed kunds ansvar att förbereda ytan där möbeln önskas placeras, dvs. se till att det är "fri väg" dit genom att flytta eventuella möbler/tavlor/lampor som är i vägen, samt skydda sitt golv med golvskyddspapper/täckpapp. Chauffören kommer gå in med skor. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Bedömer Future Mobility att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan kund skriva på ett friskrivnings-avtal för att på egen risk låta Future Mobility genomföra inbärningen. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt bär kund själv in möbeln. Det är kunds ansvar att måtta för att säkerställa att möbel/kolli går in i trapphus/ingång/dörr. De flesta möbler går att skruva isär till mindre delar men detta gör kund själv i lugn och ro. Om Future Mobility behöver ta tillbaks en soffa på grund av storleken betalar kund fortfarande för frakten.
  • Avisering - Du får ett sms av Future Mobility med en länk där du bokar leveransdag och tidsslott via Boka Direkt. Leveransavisering sker alltid 30 minuter innan leverans.
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan ej är tillgänglig/nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning".
  • Tilläggstjänst montering - Vi erbjuder montering ink. borttagning av emballage. Med montering menas vanlig montering av möbel. Ej upphängning av ex. sänggavel/tavla på väggen eller bygga om en möbel. Vissa möbler innefattas inte av montering, detta står i så fall på produktsidan.
  • Tilläggstjänst bortforsling - Vi erbjuder bortforsling. Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel.

Future Mobility - Mellansverige

  • Område - Linköping, Linghem, Ljungsbro, Vreta Kloster, Loftahammar, Norrköping, Nyköping, Jönåker, Stigtomta, Vrena, Tystberga, Enstaberga, Nävekvarn, Ålberga, Finspång, Rejmyre, Ljusfallshammar, Grytgöl, Hällestad, Lotorp, Oxelösund, Åby, Skärblacka, Kimstad, Norsholm, Kolmården, Stavsjö, Trosa, Vagnhärad, Eskilstuna, Skogstorp, Näshulta, Husby-Rekarne, Stora Sundby, Katrineholm, Valla, Björkvik, Sköldinge, Flen, Malmköping, Bettna, Mellösa, Vingåker, Julita, Högsjö, Västra Näshulta, Högsjö, Hälleforsnäs, Sparreholm, Kumla, Pålsboda, Sköllersta, Hjortkvarn, Örebro, Glanshammar, Lillkyrka, Odensbacken, Stora Mellösa, Kilsmo, Brevens Bruk, Köping, Valskog, Arboga, Hallstahammar, Kolbäck, Strömsholm.
  • Pris - Priset baseras på din leveransort och storleken på din beställning. Priset för just din frakt ser du därför när du lägger produkten i Varukorgen.
  • Tidsslottar - Vardag: (10-17). Future Mobility/J2 Logistik levererar till Mellansverige varje vecka, men inte varje dag. Future Mobility/J2 Logistik föreslår därför en leveransdag.
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 8-10 arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • OBSERVERA! Tidsbegränsad lagerhållning. Kund får en sms-avisering från Future Mobility med bokningsbara tider för hemleverans av order eller tider för att hämta själv, via Boka Direkt. Kund behöver välja ett av dessa tillgängliga datum 10 arbetsdagar fram i tiden, för att lagerhållningen ska vara kostnadsfri. Om en leveransbokning inte bokas inom denna tidsram tillkommer det en kostnad från Future Mobility som är baserad på volymen för ordern samt tids-längden av lagerhållningen.
  • Åkeri - Future Mobility via J2 Logistik.
  • Leverans - Du väljer själv om du önskar betala för "Leverans till gata/port" eller om du önskar "Inbärning" (Inbärning innebär leverans in i fastigheten av 2 man, förutsatt att lastbilen kan ta sig fram till fastigheten.)
    Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet.
    Viktig information angående inbärning
    Future Mobility/J2 Logistik har rätt att neka inbärning om den inte kan ske säkert utan risk, på grund av att kunds golv inte är skyddat, eller att lossningsplatsen är svårtillgänglig. Godset ställs då av innanför ytterdörren. Det är därmed kunds ansvar att förbereda ytan där möbeln önskas placeras, dvs. se till att det är "fri väg" dit genom att flytta eventuella möbler/tavlor/lampor som är i vägen, samt skydda sitt golv med golvskyddspapper/täckpapp. Chauffören kommer gå in med skor. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Bedömer Future Mobility/J2 Logistik att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan kund skriva på ett friskrivnings-avtal för att på egen risk låta Future Mobility/J2 Logistik genomföra inbärningen. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt bär kund själv in möbeln. Det är kunds ansvar att måtta för att säkerställa att möbel/kolli går in i trapphus/ingång/dörr. De flesta möbler går att skruva isär till mindre delar men detta gör kund själv i lugn och ro. Om Future Mobility/J2 Logistik behöver ta tillbaks en soffa på grund av storleken betalar kund fortfarande för frakten.
  • Observera att vid leveransval "Leverans till gata/port" kan vi använda oss av Bring som leverantör, om utkörning till kund då beräknas gå snabbare.
  • Avisering - Future Mobility/J2 Logistik kontaktar dig på telefon för att boka in en leveransdag. Du behöver bekräfta förslaget eller be om ett nytt leveransförslag. Leveransavisering sker alltid 30 minuter innan leverans.
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan ej är tillgänglig/nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning". 
  • Tilläggstjänst montering (Gäller ej vid leveransval "Leverans till gata/port") - Vi erbjuder montering ink. borttagning av emballage. Med montering menas vanlig montering av möbel. Ej upphängning av ex. sänggavel/tavla på väggen eller bygga om en möbel. Vissa möbler innefattas inte av montering, detta står i så fall på produktsidan.
  • Tilläggstjänst bortforsling (Gäller ej vid leveransval "Leverans till gata/port") - Vi erbjuder bortforsling. Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel.


LKP

  • Område - Syd Sverige (Se om din ort ingår i Syd, genom att fylla i ditt postnummer i Varukorgen.)
  • Pris - Priset baseras på din leveransort och storleken på din beställning. Priset för just din frakt ser du därför när du lägger produkten i Varukorgen.
  • Tidsslottar - Vardag: (8-17). LKP levererar till Syd Sverige varje vecka, men inte varje dag. LKP föreslår därför en leveransdag.
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 5-10 arbetsdagar beroende på leveransort (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Du väljer själv om du önskar betala för "Leverans till gata/port" eller om du önskar "Inbärning" (Inbärning innebär leverans in i fastigheten av 2 man, förutsatt att lastbilen kan ta sig fram till fastigheten.)
    Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet.
    Viktig information angående inbärning
    LKP har rätt att neka inbärning om den inte kan ske säkert utan risk, på grund av att kunds golv inte är skyddat, eller att lossningsplatsen är svårtillgänglig. Godset ställs då av innanför ytterdörren. Det är därmed kunds ansvar att förbereda ytan där möbeln önskas placeras, dvs. se till att det är "fri väg" dit genom att flytta eventuella möbler/tavlor/lampor som är i vägen, samt skydda sitt golv med golvskyddspapper/täckpapp. Chauffören kommer gå in med skor. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Bedömer LKP att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan kund skriva på ett friskrivnings-avtal för att på egen risk låta LKP genomföra inbärningen. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt bär kund själv in möbeln. Det är kunds ansvar att måtta för att säkerställa att möbel/kolli går in i trapphus/ingång/dörr. De flesta möbler går att skruva isär till mindre delar men detta gör kund själv i lugn och ro. Om LKP behöver ta tillbaks en soffa på grund av storleken betalar kund fortfarande för frakten.
  • Observera att vid leveransval "Leverans till gata/port" kan vi använda oss av åkeriet Bring, om utkörning till kund då beräknas gå snabbare.
  • Avisering - LKP kontaktar dig på telefon dagen innan leverans för att erbjuda dig en tidsslott dagen efter. Du kan neka leverans och då återkommer LKP med ett nytt samtal där de erbjuder dig leverans dagen efter. Leveransavisering sker alltid 30 minuter innan leverans.
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan ej är tillgänglig/nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning".
  • Tilläggstjänst montering (Gäller ej vid leveransval "Leverans till gata/port") - Vi erbjuder montering. Vi erbjuder montering plus borttagning av emballage. Med montering menas vanlig montering av möbel. Ej upphängning av ex. sänggavel/tavla på väggen eller bygga om en möbel. Vissa möbler innefattas inte av montering, detta står i så fall på produktsidan. 
  • Tilläggstjänst bortforsling (Gäller ej vid leveransval "Leverans till gata/port") - Vi erbjuder bortforsling. Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel.


Nordicon - Zon 1

  • Område - Centrala Göteborg (Se om din ort ingår i Zon 1, genom att fylla i ditt postnummer i Varukorgen.)
  • Pris - Priset baseras på din leveransort och storleken på din beställning. Priset för just din frakt ser du därför när du lägger produkten i Varukorgen.
  • Tidsslottar - Vardag: (9-12, 12-16). Nordicon levererar till Zon 1 varje vecka, men inte varje dag. Nordicon föreslår därför en leveransdag.
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 5-10 arbetsdagar beroende på leveransort (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Du väljer själv om du önskar betala för "Leverans till gata/port" eller om du önskar "Inbärning" (Inbärning innebär leverans in i fastigheten av 2 man, förutsatt att lastbilen kan ta sig fram till fastigheten.)
    Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet.
    Viktig information angående inbärning
    Nordicon har rätt att neka inbärning om den inte kan ske säkert utan risk, på grund av att kunds golv inte är skyddat, eller att lossningsplatsen är svårtillgänglig. Godset ställs då av innanför ytterdörren. Det är därmed kunds ansvar att förbereda ytan där möbeln önskas placeras, dvs. se till att det är "fri väg" dit genom att flytta eventuella möbler/tavlor/lampor som är i vägen, samt skydda sitt golv med golvskyddspapper/täckpapp. Chauffören kommer gå in med skor. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Bedömer Nordicon att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan kund skriva på ett friskrivnings-avtal för att på egen risk låta Nordicon genomföra inbärningen. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt bär kund själv in möbeln. Det är kunds ansvar att måtta för att säkerställa att möbel/kolli går in i trapphus/ingång/dörr. De flesta möbler går att skruva isär till mindre delar men detta gör kund själv i lugn och ro. Om Nordicon behöver ta tillbaks en soffa på grund av storleken betalar kund fortfarande för frakten.
  • Observera att vid leveransval "Leverans till gata/port" kan vi använda oss av Bring som leverantör, om utkörning till kund då beräknas gå snabbare.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad. Du bestämmer sedan dag och tidslott tillsammans med vårt lager Future Mobility som kontaktar dig för att boka in tid för leverans med underleverantören Nordicon. Du behöver bekräfta denna tid. Avisering sker alltid 30 minuter innan leverans. 
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan ej är tillgänglig/nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning". 
  • Tilläggstjänst montering (Gäller ej vid leveransval "Leverans till gata/port") - Vi erbjuder montering. Vi erbjuder montering plus kassering av emballage. Med montering menas vanlig montering av möbel. Ej upphängning av ex. sänggavel/tavla på väggen eller bygga om en möbel. Vissa möbler innefattas inte av montering, detta står i så fall på produktsidan. 
  • Tilläggstjänst bortforsling (Gäller ej vid leveransval "Leverans till gata/port") - Vi erbjuder bortforsling av möbel. Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel. Observera att den gamla soffan som ska bortforslas behöver vara emballerad/plastad inför upphämtning.

Nordicon - Zon 2

  • Område - Yttre Göteborg (Se om din ort ingår i Zon 2, genom att fylla i ditt postnummer i Varukorgen.)
  • Pris - Priset baseras på din leveransort och storleken på din beställning. Priset för just din frakt ser du därför när du lägger produkten i Varukorgen.
  • Tidsslottar - Vardag: (9-12, 12-16). Nordicon levererar till Zon 2 varje vecka, men inte varje dag. Nordicon föreslår därför en leveransdag.
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 5-10 arbetsdagar beroende på leveransort (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Du väljer själv om du önskar betala för "Leverans till gata/port" eller om du önskar "Inbärning" (Inbärning innebär leverans in i fastigheten av 2 man, förutsatt att lastbilen kan ta sig fram till fastigheten.)
    Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet.
    Viktig information angående inbärning
    Nordicon har rätt att neka inbärning om den inte kan ske säkert utan risk, på grund av att kunds golv inte är skyddat, eller att lossningsplatsen är svårtillgänglig. Godset ställs då av innanför ytterdörren. Det är därmed kunds ansvar att förbereda ytan där möbeln önskas placeras, dvs. se till att det är "fri väg" dit genom att flytta eventuella möbler/tavlor/lampor som är i vägen, samt skydda sitt golv med golvskyddspapper/täckpapp. Chauffören kommer gå in med skor. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Bedömer Nordicon att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan kund skriva på ett friskrivnings-avtal för att på egen risk låta Nordicon genomföra inbärningen. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt bär kund själv in möbeln. Det är kunds ansvar att måtta för att säkerställa att möbel/kolli går in i trapphus/ingång/dörr. De flesta möbler går att skruva isär till mindre delar men detta gör kund själv i lugn och ro. Om Nordicon behöver ta tillbaks en soffa på grund av storleken betalar kund fortfarande för frakten.
  • Observera att vid leveransval "Leverans till gata/port" kan vi använda oss av Bring som leverantör, om utkörning till kund då beräknas gå snabbare.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad. Du bestämmer sedan dag och tidslott tillsammans med vårt lager Future Mobility som kontaktar dig för att boka in tid för leverans med underleverantören Nordicon. Du behöver bekräfta denna tid. Avisering sker alltid 30 minuter innan leverans. 
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan ej är tillgänglig/nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning". 
  • Tilläggstjänst montering (Gäller ej vid leveransval "Leverans till gata/port") - Vi erbjuder montering. Vi erbjuder montering plus kassering av emballage. Med montering menas vanlig montering av möbel. Ej upphängning av ex. sänggavel/tavla på väggen eller bygga om en möbel. Vissa möbler innefattas inte av montering, detta står i så fall på produktsidan. 
  • Tilläggstjänst bortforsling (Gäller ej vid leveransval "Leverans till gata/port") - Vi erbjuder bortforsling av möbel. Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel. Observera att den gamla soffan som ska bortforslas behöver vara emballerad/plastad inför upphämtning.

Nordicon - Fiskebäck

  • Område - Ö-läge i Göteborgs skärgård. Brännö, Styrsö, Vrångö, Donsö, Köpstadsö. (Se om din ort ingår, genom att fylla i ditt postnummer i Varukorgen.)
  • Pris - Priset baseras på din leveransort och storleken på din beställning. Priset för just din frakt ser du därför när du lägger produkten i Varukorgen.
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 5-10 arbetsdagar beroende på leveransort (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Nordicon levererar till färjeläget i Fiskebäck. Där lastas godset om på färjor som kör över godset till hamnen på respektive ö. När färjan når respektive ö kollar kund själv upp. Kund ordnar därefter med egen transport från hamn-läget på sin respektive ö.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad. Vårt lager Future Mobility kontaktar kund per telefon och bokar in en dag då godset kan lämnas av vid färjeläget i Fiskebäck med underleverantören Nordicon. Avlämningen vid Fiskebäck sker innan kl. 09.30 den dagen som leveransen till kundens ö ska ske.
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan ej är tillgänglig/nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning".


Skärgårda - Skärgårdsleverans

  • Område - Öar inom Stockholms skärgård (Se om din ö ingår i Skärgårdas leveransområde, genom att fylla i ditt postnummer i Varukorgen.) 
  • Pris - Priset baseras på din leveransort och storleken på din beställning. Priset för just din frakt ser du därför när du lägger produkten i Varukorgen.
  • Tidslottar - Främst helger/helgdagar. Skärgårda föreslår en leveransdag.
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 3-5 arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager). Utanför sommarmånaderna reserverar sig Skärgårda för att leveranstiden kan bli något längre.
  • Leverans - Leverans sker till hamn/färjeläger på ö i Stockholms skärgård. Tidslott/dag bokas med Skärgårda. Kontakta oss om du önskar hemleverans/inbärning så undersöker vi möjligheterna för det på just ditt postnummer.
    Viktig information angående inbärning
    Skärgårda har rätt att neka inbärning om den inte kan ske säkert utan risk, på grund av att kunds golv inte är skyddat, eller att lossningsplatsen är svårtillgänglig. Godset ställs då av innanför ytterdörren. Det är därmed kunds ansvar att förbereda ytan där möbeln önskas placeras, dvs. se till att det är "fri väg" dit genom att flytta eventuella möbler/tavlor/lampor som är i vägen, samt skydda sitt golv med golvskyddspapper/täckpapp. Chauffören kommer gå in med skor. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Bedömer Skärgårda att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan kund skriva på ett friskrivnings-avtal för att på egen risk låta Skärgårda genomföra inbärningen. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt bär kund själv in möbeln. Det är kunds ansvar att måtta för att säkerställa att möbel/kolli går in i trapphus/ingång/dörr. De flesta möbler går att skruva isär till mindre delar men detta gör kund själv i lugn och ro. Om Skärgårda behöver ta tillbaks en soffa på grund av storleken betalar kund fortfarande för frakten.
  • Avisering - Skärgårda kontaktar dig på telefon för att boka in en leveransdag samt ta dina koordinater. Du behöver bekräfta förslaget eller be om ett nytt leveransförslag. Leveransavisering sker samma dag inför leverans.
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan ej är tillgänglig/nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning". 
  • Tilläggstjänst bortforsling - Vi erbjuder bortforsling. Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel.


Leverans till gata/port

  • Område - Övriga Sverige (Se om din ort ingår i Övriga Sverige, genom att fylla i ditt postnummer i Varukorgen)
  • Pris - Priset baseras på din leveransort och storleken på din beställning. Priset för just din frakt ser du därför när du lägger produkten i Varukorgen.
  • Tidsslottar - Måndag - Fredag: (8-17).
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 3-10 arbetsdagar beroende på leveransort (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Åkeri - Lämpligt åkeri för just din leveransort, ex. Delego eller dylikt.
  • Leverans - Leverans sker enbart till gata/port förutsatt att lastbilen kan ta sig fram. Vi erbjuder ej inbärning. Vi reserverar oss för att åkeriet inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet.
  • Avisering - Åkeriet kontaktar dig på telefon då din order har nått deras terminal, för att boka in en leveransdag. Leveransavisering sker alltid 30 minuter innan leverans.
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan ej är tillgänglig/nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning".
  • Tilläggstjänster - Åkerierna erbjuder tyvärr inga tilläggstjänster. Det går därför ej att betala för inbärning/montering/bortforsling.


Service Point

  • Pris - Priset baseras på din leveransort och storleken på din beställning. Priset för just din frakt ser du därför när du lägger produkten i Varukorgen.
  • Leveranstid - Leveranstiden är några få arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverantörer - Vi samarbetar med ett antal olika leverantörer med Service point ombud, bland annat DHL, Schenker och Bring.
  • Leverans - Paketet hamnar på ditt närmaste/valda Service point ombud.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad. Du blir aviserad av leverantören på sms/mail med uppgifter för uthämtning.
  • Ej uthämtat paket - Om du som kund inte hämtar ut ditt paket i tid kommer detta att returneras till oss. Vi kommer då att kontakta dig. Önskar du att vi skickar ut paketet på nytt kommer vi att debitera dig en fraktkostnad för detta.


Budbee

  • Pris - Priset baseras på din leveransort och storleken på din beställning. Priset för just din frakt ser du därför när du lägger produkten i Varukorgen.
  • Leveranstid - Leveranstiden är några få arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager). Du väljer själv till vilket datum/tidsintervall leveransen ska ske, i Budbee-appen.
  • Leverans - Leverans till dörr.
  • Avisering - Budbee aviserar dig inför leverans via sms och i Budbee-appen.


Hämta själv - På lagret / Sweef Showroom

  • Hämta själv: På lagret - Väljer du fraktalternativet "Hämta själv" informeras du via mail och sms när din order är redo att hämtas. Du bokar in en tid för upphämtning via länken till Boka Direkt som skickas dig på sms. Du kan inte hämta ut din order utan att ha bokat en tid för upphämtning. Ha din orderbekräftelse redo.
  • OBSERVERA! Tidsbegränsad lagerhållning. Kund får en sms-avisering från Future Mobility med bokningsbara tider för uthämtning av order, via Boka Direkt. Kund behöver välja ett av dessa tillgängliga datum 10 arbetsdagar fram i tiden, för att lagerhållningen ska vara kostnadsfri. Om en leveransbokning inte bokas inom denna tidsram tillkommer det en kostnad från Future Mobility som är baserad på volymen för ordern samt tids-längden av lagerhållningen.
    Adress till lagret - Future Mobility Dåntorpsvägen 30, 136 50 Jordbro
    Telefonnummer till lagret - 010-204 00 71
    Öppettider för lagret - Måndag - Fredag (helgfria) 09.00-16.00 (Lunchstängt 12.00-13.00) Lördagar (helgfria) 09.00-13.00

  • Hämta själv: Sweef Showroom - Väljer du fraktalternativet "Hämta själv: Sweef Showroom" får du ett mail av oss då din order finns att hämta. Detta är enbart möjligt för mindre produkter.
    Adress till Showroom - SWEEF AB Drottninggatan 75, 111 60 Stockholm
    Telefonnummer till Showroom - 08 - 410 441 05
    Öppettider för Showroom - Se aktuella öppettider på vårt Showroom-sida.


Utomlandsleverans | International shipping

Skandinavien / Scandinavia

Västeuropa / Western Europe

  • Belgien/Belgium - (Contact us at Info@sweef.se to arrange delivery).
  • Frankrike/France - (Contact us at Info@sweef.se to arrange delivery).
  • Nederländerna/Netherlands - (Contact us at Info@sweef.se to arrange delivery).
  • Italien/Italy - (Contact us at Info@sweef.se to arrange delivery).
  • Spanien/Spain - (Contact us at Info@sweef.se to arrange delivery).

DACH

  • Tyskland/Germany - (Buyable via Sweef.de).
  • Österrike/Austria - (Buyable via Sweef.de).
  • Schweiz/Switzerland - (Buyable via Sweef.de) - The delivery cost is 300€, that will be the total cost to ship the order, no custom clearance costs will be added. Our German delivery firm Rhenus will be the transporter of the goods. Carry in services are included.

Utomlandsleverans (Utanför vårt fraktområde) | International shipping (Outside of our transport agreements)

För utomlandsleveranser till länder som inte ingår i vårt ordinarie område (se ovan), rekommenderar vi att du som kund på egen hand bokar en utomlandsfrakt med upphämtning på vårt lager i Handen, Sverige.
Våra åkerier kan även frakta godset till en lämplig terminal i Sverige som blir närmare eventuell landsgräns. Då terminalen inte kan hålla godset så är det viktigt att boka in en specifik dag då godset levereras till terminalen, som lirar med att godset då även kan hämtas av åkeri/privatperson.
Vid din önskan hjälper vi dock självklart till att boka en utomlandsfrakt med ett lämpligt fraktbolag. Då denna utomlandsfrakt blir en specialare, så gäller inte samma fraktvillkor som vid våra ordinarie frakter.
Dessa utomlandsleveranser, utanför vårt ordinarie område, innebär ofta ett större risktagande än vanligt, på grund av fler omlastningar. Denna risk ökar för produkter som inte kan packas stadigt på pall. Fråga oss gärna vad som gäller för de produkter du är intresserad av. Ett flertal produkter lämpar sig bättre än andra för längre leveranser.
Inför bokningen av din utomlandsfrakt kontaktar vi ett lämpligt fraktbolag som ger oss en offert på ett beräknat fraktpris. Denna summa betalas av dig som kund inför leveransen.
Då vi bokar denna utomlandsfrakt kommer du att godkänna ett avtal från oss där du tar på dig riskerna för denna transport.

For deliveries abroad to countries that are not part of our standard area of delivery with Delego (see above), we recommend that you personally book an international delivery with collection from our warehouse in Handen, Sweden.
Our Freight Forwarding Service can also deliver the goods to a suitable terminal in Sweden that is closer to any national border. It is important to organize collection the same day as the goods are booked to be delivered to said terminal since most terminals cannot hold goods for an extended period of time.
However, at your request, we will of course assist you in booking an international delivery with a suitable shipping company. The same terms do not apply as our international deliveries differ from our standard deliveries.
These international deliveries, outside our standard area, often involve a greater risk-taking than usual, due to more transshipments before the final destination. The risk increases for products that cannot be packed and secured firmly on pallets. Feel free to ask us what applies for the specific products you are interested in. Several products are more suitable for long deliveries than others.
We will contact a suitable forwarding agent and get a final shipping price prior to you booking your international shipping. This amount is paid by you as a customer before delivery.
When we book this international delivery, you will approve an agreement from us where you take on the risks of this transport.


Miljövänligare kundfrakter

Vi klimatkompenserar för kundfrakter genom projektet Boreal Mix som kämpar för att bevara skogar med höga naturvärden och främja biologisk mångfald. Det stärker vårt klimats försvar, främjar biologisk mångfald samt skapar en hållbar framtid för kommande generationer. Skogarna skyddas genom att markägarna erbjuds ekonomiska incitament för att avstå avverkning samtidigt som långsiktiga civilrättsliga avtal säkerställer att ingen avverkning sker inom avtalad tidsrymd. Under 2023 klimatkompenserade Sweef/Happy Fluffy Cloud för 50 ton koldioxid.